Ärendehantering: Skillnad mellan sidversioner
Hx (diskussion | bidrag) (Skapade sidan med '= Request Tracker = Lysator använder RequestTracker för lite ärendehantering. = Olika saker man kan göra = == Skapa ärenden == För att...') |
Hx (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
||
Rad 1: | Rad 1: | ||
= Request Tracker = |
= Request Tracker = |
||
Lysator använder |
Lysator använder [https://bestpractical.com/ Request Tracker] för lite ärendehantering. [https://ticket.lysator.liu.se Det finns ett webbgränssnitt] för root, styrelse och övriga med access. |
||
= Olika saker man kan göra = |
= Olika saker man kan göra = |
||
Rad 9: | Rad 9: | ||
För att skapa ett nytt ärende kan man maila några olika adresser: |
För att skapa ett nytt ärende kan man maila några olika adresser: |
||
* [mailto:support@ticket.lysator.liu.se support@ticket.lysator.liu.se] - Allmänna ärenden |
|||
* |
|||
* [mailto:inhysning@ticket.lysator.liu.se inhysning@ticket.lysator.liu.se] - Ärenden för inhysningar |
|||
* [mailto:styrelsen@ticket.lysator.liu.se styrelsen@ticket.lysator.liu.se] - Styrelsens egna lilla lista |
|||
* [mailto:rt@ticket.lysator.liu.se rt@ticket.lysator.liu.se] - Rootgruppens kö |
|||
Alla som har CC i ''första'' mailet kommer läggas till som CC av Request Tracker i alla efterkommande mail. |
|||
== Svara i ärendetrådar == |
|||
Tryck på 'Reply' i epostklienten. Svaret går ut till alla som RT tycker är inblandade. |
|||
== Kommentarer == |
|||
Man kan kommentera i trådar genom att skicka mail till [mailto:rt-comment@ticket.lysator.liu.se rt-comment@ticket.lysator.liu.se]. Då ser bara folk som har fått riktiga konton registrerade på RT, och inte de utomstående som kan vara inblandade. Förhoppningsvis. |
|||
== Stänga ärenden == |
|||
Gå till webbgränssnittet. |
|||
== Lägga till nya CC == |
|||
Gå till webbgränssnittet, klicka på ärendet, gå in på 'People', lägg till under 'Add new watchers'. Välj 'CC' som typ. |
|||
== Kolla att mail faktiskt har gått ut till rätt människor == |
|||
Öppna upp ärendets sida på webbgränssnittet, alla mail finns registrerade under 'History' längst ner. |
Versionen från 17 oktober 2018 kl. 21.30
Request Tracker
Lysator använder Request Tracker för lite ärendehantering. Det finns ett webbgränssnitt för root, styrelse och övriga med access.
Olika saker man kan göra
Skapa ärenden
För att skapa ett nytt ärende kan man maila några olika adresser:
- support@ticket.lysator.liu.se - Allmänna ärenden
- inhysning@ticket.lysator.liu.se - Ärenden för inhysningar
- styrelsen@ticket.lysator.liu.se - Styrelsens egna lilla lista
- rt@ticket.lysator.liu.se - Rootgruppens kö
Alla som har CC i första mailet kommer läggas till som CC av Request Tracker i alla efterkommande mail.
Svara i ärendetrådar
Tryck på 'Reply' i epostklienten. Svaret går ut till alla som RT tycker är inblandade.
Kommentarer
Man kan kommentera i trådar genom att skicka mail till rt-comment@ticket.lysator.liu.se. Då ser bara folk som har fått riktiga konton registrerade på RT, och inte de utomstående som kan vara inblandade. Förhoppningsvis.
Stänga ärenden
Gå till webbgränssnittet.
Lägga till nya CC
Gå till webbgränssnittet, klicka på ärendet, gå in på 'People', lägg till under 'Add new watchers'. Välj 'CC' som typ.
Kolla att mail faktiskt har gått ut till rätt människor
Öppna upp ärendets sida på webbgränssnittet, alla mail finns registrerade under 'History' längst ner.